tisdag 7 juli 2009

The purgatory/ Skärselden

Laying in my bed unable to do anything but think, the hours appeared extremely long.

I had heard and read about how people have totally changed their lifes, after beeing to the devine side and have had to return back to the eartly life again. I challanged myself to find out what I had done in my life that I regretted and would change now, when having my second chance. I was very surprised when I found out that there were no such things.

I had lived a life without greed, without grudge and envy. My life had been rather "clean", supporting other people and never taken advantage over persons or situations. I felt very satisfied with my insight!!

Laying there, I felt blessed.

I had knocked on heavens door but not been let in. There are not many people that are given that chance. I was one of the chosen. My inner self was totally filled with love, peace and confidence. I was re-born and my "helping-hand-back-to-life" was a M.D. touched by God: Edward Urig Jr. He pulled me back from the dark and warm place where I was resting in the meantime.

Skärselden

Jag låg i min säng och kunde inte annat. Timmarna kändes långa och den enda sysselsättning jag hade var att tänka.

Jag hade läst och hört om att människor efter sådana upplevelser kommer i ett tillstånd av självrannsakan och i de flesta fall kommer till insikt och totalt förändrar sina liv. Jag ägnade min tid till att utmana mig själv genom att tänka igenom mitt liv och vad jag gjort i mitt liv som jag ångrar och hur jag nu skall förändra mitt leverne.

Jag blev mycket överraskad när jag upptäckte att jag inte gjort något som jag kunde påstå att jag ångrade och inte på något sätt levat ett liv som varit till skada eller medvetet negativt riktat till andra människor. Jag hade levt ett omtänksamt och stödjande liv och inte medvetet skadat någon.

Jag kände mig mycket nöjd och framförallt välsignad. Jag hade knackat på himlaporten men inte blivit insläppt. Det är få förunnat att få den chansen. Jag kände mig som en av de utvalda. Hela mitt inre fylldes av kärlek, frid och tillförsikt.

Jag var pånyttfödd och den hjälpande hand som drog mig tillbaka till livet, var en gudasänd läkare: Edward Urig Jr. Han drog mig tillbaka från det varma fridfulla mörker där jag tillbringat mina 3 dygn. Vid senare discussion framkom det att även han haft samma känsla, upplevelse och uppfattning. Han hade haft en gudomlig uppgift att utföra i detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar